انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
دسته بندی محصولات
ورود

پاییدن بارداران، نوزادان، کودکان و درمان بیماری‌های آنان رونمایی شد

پاییدن بارداران، نوزادان، کودکان و درمان بیماری‌های آنان رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب « پاییدن بارداران، نوزادان، کودکان و درمان بیماری‌های آنان » پژوهش و برگردان دکتر محمدابراهیم ذاکر و زیر نظر دکتر حسن اتوکش از تازه‌ترین آثار انتشارات رویان پژوه، در سالن بزرگمهر بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد. این مراسم با حضور رئیس بیمارستان و تعدادی از اساتید این مرکز آموزشی درمانی برگزار شد.

کتاب تدبیر الحَبَالَی و الأطفال و الصبیان و حفظ صحتهم و مداواة الأمراض العارضة لهم / پاییدن بارداران، نوزادان و کودکان و درمان بیماری‌های آنان نوشتۀ ابوالعباس احمد فرزند محمد فرزند یحیی بلدی است که در زمان وزارت ابن‌کلس (930 – 990م) وزیر معزلدین‌الله فاطمی می‌زیست. بلدی این کتاب را در موضوع چگونگی پاییدن، بهداشت و درمان بیماری‌های بارداران، شیرخوران، نونهالان و نوجوانان نوشت و سه مقاله دارد. مقالۀ نخست در زمینۀ بیماری‌های بارداران، نوزادان، رویان و چگونگی درمان هر کدام که پنجاه و هفت باب است. مقالۀ دوم دربارۀ پرورش و آموزش نوزادان و کودکان خُردسالان در چهل و هشت باب است و مقالۀ سوم دربارۀ بیماری‌ها و دردهای پدیدآمده در کودکان و چگونگی درمان هر کدام است و شصت و یک باب دارد.

در انتهای هر باب این کتاب، دانش پزشکی بازگوشده در آن نقد و بررسی و معادل‌سازی آن با دانش پزشکی نوین و به روزکردن آگهی‌های کتاب با آخرین منابع علمی تا 2023سال میلادی به کوشش همکاران مرکز آموزشی درمانی کودکان علی‌اصغر انجام شده است که با واژۀ «پزشکی نوین» همراه با منابع به روز آمده است.

۱۷ مرداد ۱۴۰۳
اخبار

files-pezeshki-news-1454916-orig-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg