انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
دسته بندی محصولات
ورود

تجدیدچاپ «اپیدمیولوژی مازنر» بعد از 29 سال با نگاهی بومی

تجدیدچاپ «اپیدمیولوژی مازنر» بعد از 29 سال با نگاهی بومی





خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)


سیدامین امامی‌زاده، مدیرمسئول انتشارات «رویان‌پژوه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره فرآیند چاپ کتاب «همه‌گیر‌شناسی» اظهار کرد: «اپیدمیولوژی مازنر» نوشته دکتر حسین ملک‌افضلی و دکتر کیومرث ناصری که نخستین‌بار در سال 63 منتشر شده بود برای دومین‌بار بعد از 29 سال از سوی «رویان‌‌پژوه» تجدیدچاپ شد.     



وی افزود: «اپیدمیولوژی مازنر» در تجدید چاپش با عنوان «همه‌گیر‌شناسی» منتشر شده است. اصلی‌ترین دلیل تغییر نام از سوی نویسنده، معادل‌سازی فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای واژه اپیدمیولوژی است. دکتر ملک‌افضلی از جمله افرادی است که استفاده از واژگان فارسی را در تولید کتاب بسیار مورد تأکید قرار می‌دهد، نکته‌ای که حتی در مقدمه کتاب نیز به آن اشاره کرده است.

امامی‌زاده ادامه داد: «اپیدمیولوژی مازنر» به‌عنوان نخستین کتاب درسی به زبان فارسی مطرح بود، اما مطابق با دانش بومی نبود. نویسندگان در چاپ جدید با بهره‌گیری از آمار‌های موجود در مراکز رسمی، اثری بومی تألیف کرده‌اند.  

مدیرمسئول انتشارات «رویان‌پژوه» درباره دیگر ویژگی‌های کتاب «همه‌گیر‌شناسی» گفت: در چاپ دوم تغییرات عمده کتاب در مقدمه از سوی مولفین تشریح شده است. توجه به موضوعاتی مانند جمعیت‌شناسی،‌ واگیر و برنامه‌های کنترل بیماری‌ها با شرایط کنترل بیماری‌ها در ایران از مواردی است که نویسندگان به آن‌ها توجه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ارائه روش‌های جدید مطالعات همه‌گیر‌شناختی و تشریح دلایل تجدیدچاپ کتاب در مقدمه آمده است. پذیرش تجدیدنظر برای انتشار مجدد این کتاب از سوی مولفین یکسال به‌طول انجامید.

امامی‌زاده در معرفی برخی از مهم‌ترین سرفصل‌های کتاب «همه‌گیر‌شناسی» افزود: «آشنایی با سلامت و بیماری‌ها از دیدگاه همه‌گیر‌شناسی»، «مفاهیم و مدل‌های همه‌گیری شناسی»، «منابع مهم خطا در اندازه‌‌گیری بیماری‌ها»،‌ «منابع اطلاعات در سلامت اجتماعی» و «غربالگری در کشف بیماری و حفظ سلامت» از جمله سرفصل‌های کتاب «همه‌گیر‌شناسی» است.


منبع: ایبنــا

۱۶ تیر ۱۳۹۴
اخبار

اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افزایش اعتبار یارانه‌های دانشجویی برای نمایشگاه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این افزایش به تناسب سطح‌بندی گروه‌ها متفاوت است. ...
files-pezeshki-news-1333927-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg