انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
دسته بندی محصولات
ورود

چاپ دوم کتاب " برترین فناوری‌های نوظهور پزشکی و داروسازی با چشم انداز‌هایی از آینده ۲۰۵۰"

چاپ دوم کتاب

چاپ دوم کتاب " برترین فناوری‌های نوظهور پزشکی و داروسازی با چشم انداز‌هایی از آینده ۲۰۵۰" با همکاری جمعی از استادان دانشگاه و مراکز علمی کشور با همکاری مشترک انتشارات رویان پژوه و فرهنگستان علوم پزشکی منتشر شده است.
حسین رستگار استاد دانشگاه و عضو گروه آینده نگری و نظریه پردازی و رصد کلان سلامت فرهنگستان علوم پزشکی است که مسئولیت کارگروه سلامت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نیز عهده‌دار است در پیشگفتار این کتاب نگاشته است :
 "
امروزه فناوری نوین در حوزه های مختلف علوم با حرکتی شتابان وغیر قابل تصور، دنیایی جدید و سرشار از محصولات و خدمات فناورانه را برای بشر نوید می‌دهد. رشد علوم از حالت خطی در قرون گذشته بصورت حرکت نمایی در آمده و بشر با گذشت هرچند سال در قرن ۲۱ در حال دستیابی به فناوری های به مراتب پیچیده تر و پیشرفته تر از چند قرن گذشته می باشد و حتی می‌توان گفت دستاوردهای بشر در قرن۲۱ بیش از تمامی تجربیات کسب شده درتمامی قرنهای گذشته خواهد بود. با رشد سریع جمعیت جهانی از ۵ میلیارد و سیصد میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به ۹ میلیارد و دویست میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ و بیش از ۱۱ میلیارد نفر در ۲۱۰۰ و افزایش شدید نیازهای انسانی و جهانی شدن و تغییرات اقلیمی، امکان رفع نیازهای آینده بشری با شرایط و منابع فعلی به هیچ وجه مرتفع نخواهد گردید و انسان باید با معضلات و مشکلات متعدد دست به گریبان شود و برای آنها راه حل های اساسی ارائه نماید. در ســی سال آینده مهمترین مشکلات بشر در حوزه انرژی، آب، غذا، محیط زیســت، فقر، تروریسم (جنگ)، بیماری، آموزش، دموکراسی و جمعیت خواهد بود و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین تنها راه برون رفت از معضلات مذکور می‌باشد. روند انقلاب‌های صنعتی اول با توسعه صنعت مکانیک و تولید ماشینهای بخار و وسایل مکانیکی در صده ۱۹ و انقلاب صنعتی دوم با ورود صنعت الکترونیک در صده ۲۰ و انقلاب صنعتی سوم با صنعت فن‌آوری دیجیتالی پیشرفته، امروز ما را وارد انقلاب صنعتی چهارم با ورود فن‌آوری‌های نوین پیشرفته به عنوان تنها راه برون رفت از معضلات افزایش شدید جمعیت و نیازهای فراوان انسانی در قرن ۲۱ نموده است. درحال حاضر به نظر میرسد با بهره گیری از فن‌آوری‌های همگرا و پیشرفته مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فن‌آوری اطلاعات و علوم شناختی و هوش مصنوعی می توان بسیاری از نیازهای حوزه علوم دارو‌سازی و پزشکی را مرتفع نمود.

در ادامه پیشگفتار این کتاب دکتر رستگار؛ سرپرست نویسندگان این کتاب در باره ویژگی خاص این کتاب نوشته است.

متن کامل خبر در

https://ams.ac.ir/content/1469

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
اخبار